Xsara vts xu10j4rs performance tips

Start 'ie niet? Wie weet kunnen we helpen!

Moderator: ClubFrance Crew

Topic author
dutchone1234
Begint te wennen
Echte Naam: Jordy
Auto: Citroën Xsara VTS

Xsara vts xu10j4rs performance tips

Berichtdoor dutchone1234 » 02 mar 2018 - 10:59

Goedendag

Zag laast een bericht over vermogenswinst met de 136 pk versie nu is mijn vraag zijn er nog mogelijkheden naast cai om meer vermogen uit de 167pk versie (xu10j4rs) te krijgen op het internet ben ik al wezen struinen maar kan niet echt veel vinden. Bvd

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Rowan
Kan niet zonder
Echte Naam: Rowan
Auto: Mazda RX-8 HP
Leeftijd: 31

Re: Xsara vts xu10j4rs performance tips

Berichtdoor Rowan » 02 mar 2018 - 12:53

Breather mods, cai/cams/uitlaat en remap.

Als je dan nog wat wilt ga je de serieuze (geblazen) kant op.

Hatsaflatsa
Nieuw hier
Echte Naam: Stijn
Auto: Citroen xsara 2.0 16v vts

Berichtdoor Hatsaflatsa » 30 mar 2018 - 07:15

Heb een tijdje geleden een inlaat setje gevonden voor dit type, hier had iemand een extra gasklephuis aan toe gevoegd en door gelust met de gaskabel. Dit zal geheid vermogenwinst op leveren. Misschien hier eens op zoeken, daarnaast kan je nog een MSD bobine aanschaffen. Deze heb ik ook gemonteerd, verder is het aanpassen van het uitlaat systeem mogelijk. Rvs sportcat - middendemper - einddemper en buisdelen. Wellicht is er chiptuning voor jouw model ook mogelijk, deze wel pas doen als alles is aangepast. Je kan ook nog het vliegwiel af laten draaien, ben zelf ook over deze optie aan het twijfelen en mogelijkheden aan het bekijken. Geloof met max 20% af draaien en balanceren, dus zal dan voor dagelijks gebruik op 10/15% af laten draaien. Wat uitlaat betreft zit je rond de 700 euro incl montage. Wel is mogelijk goedkopere dempers en sportkatalysator online te kopen en zo wat kosten te besparen en door een beunhaas het er onder laten lassen. Hier is het gasklephuis/inlaat te koop:

https://www.marktplaats.nl/a/auto-onder ... 167pk.html

Met dit alles zal je dus inlaat verbeteren, uitlaat, ontsteking en het computer systeem. Dit zal aardig wat winst geven. Het kost wel wat. Wil je nog verder gaan moet je gaan kijken naar het monteren van een Turbo.

Laat me weten wat je gaat doen! Ik ben benieuwd.

Topic author
dutchone1234
Begint te wennen

Berichtdoor dutchone1234 » 30 mar 2018 - 23:14

Hatsaflatsa schreef:Heb een tijdje geleden een inlaat setje gevonden voor dit type, hier had iemand een extra gasklephuis aan toe gevoegd en door gelust met de gaskabel. Dit zal geheid vermogenwinst op leveren. Misschien hier eens op zoeken, daarnaast kan je nog een MSD bobine aanschaffen. Deze heb ik ook gemonteerd, verder is het aanpassen van het uitlaat systeem mogelijk. Rvs sportcat - middendemper - einddemper en buisdelen. Wellicht is er chiptuning voor jouw model ook mogelijk, deze wel pas doen als alles is aangepast. Je kan ook nog het vliegwiel af laten draaien, ben zelf ook over deze optie aan het twijfelen en mogelijkheden aan het bekijken. Geloof met max 20% af draaien en balanceren, dus zal dan voor dagelijks gebruik op 10/15% af laten draaien. Wat uitlaat betreft zit je rond de 700 euro incl montage. Wel is mogelijk goedkopere dempers en sportkatalysator online te kopen en zo wat kosten te besparen en door een beunhaas het er onder laten lassen. Hier is het gasklephuis/inlaat te koop:

Met dit alles zal je dus inlaat verbeteren, uitlaat, ontsteking en het computer systeem. Dit zal aardig wat winst geven. Het kost wel wat. Wil je nog verder gaan moet je gaan kijken naar het monteren van een Turbo.

Bedankt voor je antwoord had die inlaatspruitstuk ook al gezien maar ik ben toch eerder opzoek naar snellere nokkenassen. Uitlaat zit er al op, cold air intake zit erop moet gewoon nog goed zoeken. Maar i.i.g. bedankt voor de tips

Topic author
dutchone1234
Begint te wennen

Berichtdoor dutchone1234 » 03 apr 2018 - 14:28

Hatsaflatsa schreef:Heb een tijdje geleden een inlaat setje gevonden voor dit type, hier had iemand een extra gasklephuis aan toe gevoegd en door gelust met de gaskabel. Dit zal geheid vermogenwinst op leveren. Misschien hier eens op zoeken, daarnaast kan je nog een MSD bobine aanschaffen. Deze heb ik ook gemonteerd, verder is het aanpassen van het uitlaat systeem mogelijk. Rvs sportcat - middendemper - einddemper en buisdelen. Wellicht is er chiptuning voor jouw model ook mogelijk, deze wel pas doen als alles is aangepast. Je kan ook nog het vliegwiel af laten draaien, ben zelf ook over deze optie aan het twijfelen en mogelijkheden aan het bekijken. Geloof met max 20% af draaien en balanceren, dus zal dan voor dagelijks gebruik op 10/15% af laten draaien. Wat uitlaat betreft zit je rond de 700 euro incl montage. Wel is mogelijk goedkopere dempers en sportkatalysator online te kopen en zo wat kosten te besparen en door een beunhaas het er onder laten lassen. Hier is het gasklephuis/inlaat te koop:

Hoi heb toch nog een vraagje. Kun je mischien een foto sturen van hoe je het hebt gemonteerd want ik heb idd zo,n msd bobine setje gevonden voor de xsara vts maar deze moet je zelf in elkaar flantsen. Bvd

EH Autoservice
Official Member
Official Member
Echte Naam: Edgar
Auto: Peugeot 607 V6 aut. Pack
Leeftijd: 49
Contacteer:

Berichtdoor EH Autoservice » 03 apr 2018 - 20:07

Hier een fraai voorbeeld voor performance :

http://www.306gti6.com/forum/showthread.php?id=144636