Diverse technische gebreken

Voor alle overige technische vragen.

Moderator: ClubFrance Crew

Gebruikersavatar

Topic author
Syntax_error
Komt hier vaker
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 feb 2017 - 19:13
Echte Naam: Lars
Auto: Peugeot 206 1.4i Gentry
Leeftijd: 32

Diverse technische gebreken

Berichtdoor Syntax_error » 07 feb 2018 - 20:12

Mijn 206'je die ik net sinds een jaar in bezit heb nadert de keuringstermijn en aangezien ik niet op het allerlaatste moment voor onverwachte verrassingen wilde komen te staan besloot ik zo vroeg mogelijk binnen die 2 maanden termijn te gaan. En maar goed ook, want er mankeert nogal wat aan;

Ik wist dat het middendeel van de uitlaat ná de kat niet in concoursstaat was en erbij hing als een zoutzak. Dit wilde ik met de geplande keuring sws laten verhelpen, hij is verder wel gasdicht maar het hangt er gwn niet mooi bij. De fusee rubbers zijn ook aan vervanging toe maar blijkbaar is het alleen mogelijk om de complete draagarmen te vervangen. Daarnaast blijkt de remmerij achter ook aan vervanging toe te zijn en bleek ook aan één kant al nat te zijn dus daar kan ik niet al te lang meer mee blijven rijden. €1200,- is echter van de zotte en simpelweg níet waard, zeker als je bedenkt dat de distributieriem dit jaar aan zijn 5 jaar termijn zit en dus óók nog aan de beurt is. Dan zit ik zo ongeveer aan de totale dagwaarde van de auto. Ze heeft echter bijna niks gelopen en de carroserie en de motor zijn verder in zeer goede staat en recent is er nog een hele hoop aan gedaan zoals remschijven + blokken, grote beurt, kvs vervangen etc.

Ik zit dus een beetje met een dilemma, want de auto nú opgeven is doodzonde maar zoveel geld erin pompen is het simpelweg niet waard :? .

Ik ben de beroerdste echter niet om zélf de handen uit de mouwen te steken als het moet, echter heb ik nog niet echt veel kaas gegeten van autotechniek om dit alleen af te kunnen. Ik had enige tijd terug contact met iemand die ongeveer hetzelfde model 206 reed en in mijn omgeving woonde en destijds had aangegeven best bereid te zijn mij te willen helpen met dergelijke zaken mocht dat nodig zijn, echter heb ik daar tot op heden niks meer van vernomen jammer genoeg.

Dus doe ik hierbij een schreeuw om hulp via het forum;

Wie zou me willen helpen om de Peus weer APK waardig te krijgen en woont (enigzins) in de regio?
Ik ben best bereid een stuk te rijden als dat nodig is en ook zelf de handen uit de mouwen te steken, alles om de kosten te drukken en er zelf ook nog wat van op te steken. De tijd die je ervoor vrij maakt wil ik uiteraard gewoon vergoeden, dat is geen probleem.

Hopende op een reactie,

Mvg,

Syntax :car: :zoef:

Afbeelding
Peugeot 206 1.4i 8v Gentry | 2000 | nét 100.000 op de klok (NAP) | interieur (bijna) in nieuwstaat | 2e eigenaar

Gebruikersavatar

Rowan
Kan niet zonder
Berichten: 478
Lid geworden op: 10 feb 2013 - 17:08
Echte Naam: Rowan
Auto: Mazda RX-8 HP
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 30

Re: Diverse technische gebreken

Berichtdoor Rowan » 08 feb 2018 - 10:25

Na zeker een dikke 3 minuten op zomaar een automaterialen site kom ik al A-merk draagarmen van 5 tientjes en remschoenenkits van 4 tientjes tegen...

Gebruikersavatar

Bart-Peugeot
Kan niet zonder
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 aug 2014 - 11:47
Echte Naam: Bart
Auto: 106, 307, 504
Locatie: Rijnmond
Leeftijd: 48

Re: Diverse technische gebreken

Berichtdoor Bart-Peugeot » 08 feb 2018 - 18:32

Waar woon je? Misschien weten we een adresje bij je in de buurt.
In bezit van een 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels).
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 Accent (1997).

Gebruikersavatar

RSLex
Official Member
Official Member
Berichten: 256
Lid geworden op: 29 jun 2015 - 15:26
Echte Naam: Lex
Auto: Renault Megane RS
Locatie: Zwaag
Leeftijd: 41

Re: Diverse technische gebreken

Berichtdoor RSLex » 09 feb 2018 - 15:11

De snelle leeuw in utrecht heb ik goede ervaringen mee,ze hebben vast bergen 2de hands onderdelen liggen of weten adressen waar je ze kan krijgen.
Of ga idd even googlen op onderdeelnr's of zo kan je ook veel geld mee besparen.
Megane RS II

Gebruikersavatar

Topic author
Syntax_error
Komt hier vaker
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 feb 2017 - 19:13
Echte Naam: Lars
Auto: Peugeot 206 1.4i Gentry
Leeftijd: 32

Re: Diverse technische gebreken

Berichtdoor Syntax_error » 09 feb 2018 - 18:48

Rowan schreef:Na zeker een dikke 3 minuten op zomaar een automaterialen site kom ik al A-merk draagarmen van 5 tientjes en remschoenenkits van 4 tientjes tegen...


De onderdelen (online) bestellen is het probleem ook niet, 2/3e van die rekening gaat puur in arbeidsloon zitten en extra kosten rekenen over de bestelde onderdelen dat weet ik zelf ook wel. Het probleem zit hem erin dat ik niet de plek om het te doen en de ervaring heb om dat alleen af te kunnen.


Bart-Peugeot schreef:Waar woon je? Misschien weten we een adresje bij je in de buurt.


Ik woon in het zuiden des lands, Roermond om precies te zijn. Maar ik woon heel centraal, van Maastricht tot Eindhoven en van Helmond tot Nijmegen kan ik overal in een half uur tot drie kwartier zijn dus ik vind het geen probleem om een stukje te rijden als dat meer mogelijkheden oplevert. Zelfs Tilburg is van hier uit redelijk vlot te bereiken. Ik heb geen 2 linker handen en kan ook best ondersteunen waar nodig.


RSLex schreef:De snelle leeuw in utrecht heb ik goede ervaringen mee,ze hebben vast bergen 2de hands onderdelen liggen of weten adressen waar je ze kan krijgen.
Of ga idd even googlen op onderdeelnr's of zo kan je ook veel geld mee besparen.


Thnx voor de tip, hou ik even in gedachten :thumbsup: .
Peugeot 206 1.4i 8v Gentry | 2000 | nét 100.000 op de klok (NAP) | interieur (bijna) in nieuwstaat | 2e eigenaar

Gebruikersavatar

Bart-Peugeot
Kan niet zonder
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 aug 2014 - 11:47
Echte Naam: Bart
Auto: 106, 307, 504
Locatie: Rijnmond
Leeftijd: 48

Re: Diverse technische gebreken

Berichtdoor Bart-Peugeot » 11 feb 2018 - 17:41

Mooi dan. Helmond.

E&S Automotive

Zijn 205 gti liefhebbers.

http://www.esautomotive.nl/
In bezit van een 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels).
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 Accent (1997).

Gebruikersavatar

Topic author
Syntax_error
Komt hier vaker
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 feb 2017 - 19:13
Echte Naam: Lars
Auto: Peugeot 206 1.4i Gentry
Leeftijd: 32

Re: Diverse technische gebreken

Berichtdoor Syntax_error » 12 feb 2018 - 10:23

Bart-Peugeot schreef:Mooi dan. Helmond.

E&S Automotive

Zijn 205 gti liefhebbers.

http://www.esautomotive.nl/


Super bedankt, ik ga vandaag nog contact opnemen met ze :thumbsup: .
Peugeot 206 1.4i 8v Gentry | 2000 | nét 100.000 op de klok (NAP) | interieur (bijna) in nieuwstaat | 2e eigenaar

Gebruikersavatar

Topic author
Syntax_error
Komt hier vaker
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 feb 2017 - 19:13
Echte Naam: Lars
Auto: Peugeot 206 1.4i Gentry
Leeftijd: 32

Re: Diverse technische gebreken

Berichtdoor Syntax_error » 21 feb 2018 - 21:42

Bart-Peugeot schreef:Mooi dan. Helmond.

E&S Automotive

Zijn 205 gti liefhebbers.

http://www.esautomotive.nl/


Update:

Ik ben vanmorgen langs E&S Automotive geweest. De indicatie over de geschatte kosten was telefonisch zeker 1/3e lager tov. de lokale garage hier in de buurt dus dat stemde me al een stuk beter. Begreep ook dat de distri interval op 6 jaar ligt voor een 206 en niet op 5 dus ook dat was nog een kleine meevaller. Om te voorkomen dat ik 800 euro ging investeren en alsnóg het eind niet in zicht zou zijn qua reparatiekosten hebben we besloten eerst de auto grondig te inspecteren op eventuele nog ándere naderende gebreken. En helas met een toch wat teleurstellend resultaat, behalve eerder genoemde punten moest ik ernstig rekening houden met de volgende punten :? ;
- Koppeling niet goed, aangrijppunt en tegendruk van het pedaal kwamen niet overeen met het ''normale'' gevoel wat bij deze auto's hoort. Op mijn antwoord dat de koppeling een jaar geleden net voor de aankoop vervangen was kwam hij tot de conclusie dat er dan bij die reparatie mogelijk ófwel een paar kleine zaken zijn overgeslagen óf iets niet correct in elkaar gezet is. Hoe dan ook zou het betekenen dat die koppeling in de nabije toekomst opnieuw aan de beurt zou zijn.

- Koppakking op korte termijn aan de beurt, bij het vervangen van de distributieriem kwam ik daar sws niet meer onderuit en waarschijnlijk al iets eerder.

Totaalplaatje van alle uit te voeren reparaties: rond de €2000,- .

Tel daarbij op dat de remschijven die nog niet zo heel lang geleden vervangen zijn waarschijnlijk óók nog krom zijn getrokken als kers op de ''taart'' en het rekensommetje wordt al snel duidelijk.

Hij heeft me geadviseerd om dat geld te besparen en in iets anders te investeren, simpelweg omdat het de dagwaarde van de auto overstijgt. Erg zuur en pijnlijk en een bittere pil om te moeten slikken, maar ik waardeer zijn objectieve oordeel. Beter dat dan eindeloos geld erin steken terwijl ik op korte termijn toch al op zoek wilde gaan naar een nette 206 GTi.

Bij het naar buiten gaan heb ik nog even gevraagd of hij mijn naam in gedachten wilde houden mocht er iemand in zijn kring een GTi hebben waar hij/zij afstand van wil doen. Ik kreeg de tip mee eens bij een bedrijf vlak in de buurt te gaan kijken, die hadden namelijk een 106 GTi staan.


Afbeelding

Vervolg over deze auto in een nieuw topic.........
Peugeot 206 1.4i 8v Gentry | 2000 | nét 100.000 op de klok (NAP) | interieur (bijna) in nieuwstaat | 2e eigenaar

Gebruikersavatar

Bart-Peugeot
Kan niet zonder
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 aug 2014 - 11:47
Echte Naam: Bart
Auto: 106, 307, 504
Locatie: Rijnmond
Leeftijd: 48

Re: Diverse technische gebreken

Berichtdoor Bart-Peugeot » 22 feb 2018 - 00:09

Leuke 106! Ik had die ook te koop Ien staan. Ben benieuwd hoe deze in het echt is. Voordat je hem koopt, kun je even bij E&S een technische check laten uitvoeren.

Gaat je 206 weg? Misschien is het wat voor mij.
In bezit van een 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels).
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 Accent (1997).


Terug naar “Overig”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast