Citroen ZX 16V collectie

Deel hier je ervaringen/projecten van jou Voiture.
Alles mag, zolang t frans is! Bijv. Renault, Citroen, Simca, Talbot, Peugeot of wat je ook kan bedenken!

Moderator: ClubFrance Crew

Forumregels
Deze richtlijnen zijn er om de topics in Mijn Voiture helder te houden.

Graag willen we jullie dan ook vragen om met het volgende rekening te houden:

- Open topics aan de hand van <nickname> - <Type Auto> - <evt. deel> - <Laatste Update>
bijv. Klaasje - Citroen AX - Deel 2 - Nieuwe Velgen

- Topics met meer dan 50 pagina's zullen worden gesloten, een nieuw deel mag dan geopend worden.
- Eén auto per topic, dit houd het geheel wel zo duidelijk. Heb je meerdere autos, dan mag je meerdere topics openen

Topic author
Razkin
Komt hier vaker
Echte Naam: Anthony
Auto: Citroen ZX

Citroen ZX 16V collectie

Berichtdoor Razkin » 17 okt 2018 - 00:48

Sinds 2005 heb ik op z'n minst één ZX 16V in m'n bezit gehad, waaronder een project auto voorzien van een tct motor met een T3 turbo. Hier zijn ze tot 2x toe tegenaan gereden en ivm een rap slechter wordende motor heb ik de auto gesloopt en begonnen aan een tweede versie ergens in 2011.
Afbeelding
Tijdens proefpassen ergens in 2013 kwam ik erachter dat het spruitstuk dat ik had gekocht niet ging passen en sindsdien is er vrij weinig gebeurd.

Naast de project ZX heb ik nog een 16V uit 1997 met de RFS motor, deze auto was tot vorige jaar m'n daily maar op de dag van de APK sprong de radiator en na vele verkeerde leveringen/defect ontvangen onderdelen is de auto stil gezet om tevens wat meer aandacht te krijgen. Ik wist dat er wat roest zat aan de dorpel en veertorens, maar al snel bleek de dorpel en chassis balk geheel rot te zijn.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu heb ik wel enige handigheid met lassen, maar om dit te herstellen ga ik heel veel tijd nodig hebben, dus ook deze 16V is al een tijd uit de running.

Een paar maanden terug kwam ik een 16V met RFY uit '96 op het spoor die al 8 jaar(oid) in een garagebox stond wegens een lekke koppakking of gescheurde kop. De auto opgehaald en ben daar momenteel mee aan de gang om de RFS motor uit de voorgaande 16V erin te hangen.
Momenteel tegen twee tegenvallers aangelopen:
-Bekabeling van de startonderbreker is niet gelijk 2 vs 3 draden naar de ECU vanaf het pincode blok
-Achteras rechtsachter zit vast

Vooral de startonderbreker is een vervelende daar ik geen schema heb van ZX'en na 95 en geen idee heb of de kast zelf wel compatible is. Ik kan daarnaast zeer lastig bij de auto kan komen waar de motor uitkomt om het uit te meten.

Terug naar “Mijn Voiture”