Howto budget auto schoon maken

How-to's voor Citroen

Moderator: ClubFrance Crew

Topic author
MaxAuto
Komt hier vaker
Echte Naam: Max
Auto: Citroen Saxo 1.4 VTS

Howto budget auto schoon maken

Berichtdoor MaxAuto » 07 okt 2014 - 17:17

Hallo iedereen,

Ik ben sindskort pas aangemeld op dit forum, maar lijkt me wel leuk om er wat meer mee bezig te zijn, dus bij deze mijn eerste how-to ^^

Veel mensen hoor ik over dure schoonmaak producten wat helemaal geweldig is volgens hun, maar ik zie het verschil niet zo. Probeer eens de volgende producten van Action, kost enkele euro's maar verschil zie je direct.

-Tire Black
-Bumper Black
-Car Wash&Shampoo
-Car Polish
-Cockpit Spray

Per bus/fles is dit ongeveer 2 tot 3 euro.

Hieronder heb je het resultaat, eerst even alles schoon spuiten, dan met Wash&Shampoo even schoon schrobbe en vervolgens droog maken met een handdoek. Dan pak je met een poets doek (ook daar te krijgen voor 30 cent lol?) en poets je zolang tot je al het spul heb weg gewreven. Met tire black kan je gewoon op je banden spuiten, naar mijn mening werkt het beter als je band nog ietwat vochtig is.

Bumper black kan je op alle kunstof delen spuiten zodat je de originele zwarte kleur weer terug krijgt. Op internet wordt er veel gezegt dat de standtijd erg kort is, maar ik rijdt er dagelijks mee, 1x per maand is voldoende.

Ze hebben ook nog een goedje voor je ramen, werkt idiaal.

Afbeelding

Gewoon voor de mierenneukertjes onder ons, een schone auto rijdt gewoon lekkerder ;D

Lakeman
Official Member
Official Member
Echte Naam: Jesper
Auto: Citroën Saxo 1.4 VTS
Leeftijd: 24

Re: Howto budget auto schoon maken

Berichtdoor Lakeman » 07 okt 2014 - 23:40

Duurdere spullen merk je wel degelijk. Noem de shampoo van de action waar je misschien wel 2 dopjes per emmer moet gebruiken. Die duurdere shampoo maar n heel klein beetje en dan ben je qua prijs bijna gelijk.... Kijk maar eens op carclean waar je wel het verschil zal zien tussen action en poorboys, meguiairs etc... Tire black van de action is er naar n regenbui al weer vanaf terwijl de endurance tire gel van Meguiairs wel veel langer blijft zitten. De producten doen exact hetzelfde maar het verschil zit hem in de duur en de kwaliteit natuurlijk ;)
Track addict, biker, driver of my red Saxo :car: and my Yamaha MT07 Night Fluo :bike:

i-war
Komt hier vaker
Echte Naam: Iwar
Auto: Citroen C2
Leeftijd: 28

Re: Howto budget auto schoon maken

Berichtdoor i-war » 22 okt 2014 - 17:58

Zelf ben ik erg bezig en het '' poets/polijst en detailing wereldje ''

Ik zou eerlijk gezegd nooit aan de slag gaan met action producten je veegt de hele niet zichtbare bescherming van de auto waardoor de toch een boel verpest om het simpel te houden.

mocht je het niet echt heel veel interesseren en toch je auto schoonwillen, ja dan kan de action zeker uit ;)
Keep calm and drive static

Terug naar “Citroen”