Motorsteun 206 vervangen

Een mechanisch probleem? Wij helpen je waar mogelijk!

Moderator: ClubFrance Crew

Topic author
Syntax_error
Komt hier vaker
Echte Naam: Lars
Auto: Peugeot 206 1.4i Gentry
Leeftijd: 33

Motorsteun 206 vervangen

Berichtdoor Syntax_error » 26 apr 2017 - 11:28

Hallo allemaal,

Ik had enkele dagen terug een afspraak om mijn rechter aandrijfas te laten vervangen. Echter werd al snel duidelijk dat ook de motorsteun die direct naast de aandrijfas zit eigenlijk mee vervangen moest worden aangezien deze in dermate slechte staat is dat het beter is om deze meteen mee te vervangen en eventueel ook nog die steun die dáár weer aan vast hangt. Volgens de monteur waar ik hem in onderhoud heb is deze as enkel bij Peugeot zelf te bestellen á ca. €120,- maar het stond me vrij om eerst nog eens het web af te speuren of het onderdeel eventueel toch los wordt verkocht. We hebben toen besloten om te wachten met het vervangen van de aandrijfas zodat we de motorsteun(en) direct mee konden nemen aangezien het dan toch allemaal open ligt. Na enig speurwerk denk Ik dat ik de juiste steunen gevonden heb maar ik wil tóch nog even hier advies inwinnen bij jullie.

http://www.uitlaatdiscounter.nl/auto-on ... torsteun-1

Het gaat vermoedelijk om onderdeel 39660 en onderdeel 15880, mijn type betreft de 1.4i 8v (2A/C) maar als ik het goed heb zou dit ook moeten passen.

Foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kunnen jullie me vertellen of ik het bij het rechte eind heb of welk onderdeel ik eventueel dan moet hebben?
Peugeot 206 1.4i 8v Gentry | 2000 | nét 100.000 op de klok (NAP) | interieur (bijna) in nieuwstaat | 2e eigenaar

speedygonzales
Onderdeel van het Meubilair
Echte Naam: Ray
Auto: 206PH2 1.6 16v quiksilver

Re: Motorsteun 206 vervangen

Berichtdoor speedygonzales » 26 apr 2017 - 16:38

Ik heb alleen de complete motorbeugel waar de rubbers al inzitten kunnen vinden:

Er zijn 2 types en welke van de 2 jij moet hebben weet ik niet precies,
https://www.google.nl/search?q=1807q6+p ... eot+1807q6 wat bij peugeot zelf 118,07 kost.
en
https://www.google.nl/search?q=1807Z0&o ... eot+1807Z0 wat bij peugeot 113,40 kost.

en tot slot de andere steun: https://www.google.nl/search?q=180627&o ... eot+180627 en deze kost bij Peugeot 49,02.

Ik hoop dat ik je enigzins weer beetje verder op weg heb kunnen helpen.
Tip: DM mij als je me iets vraagt want anders kan het best een tijdje duren voor je een antwoord krijgt. :D

Topic author
Syntax_error
Komt hier vaker

Berichtdoor Syntax_error » 26 apr 2017 - 17:25

speedygonzales schreef:Ik heb alleen de complete motorbeugel waar de rubbers al inzitten kunnen vinden:

https://www.google.nl/search?q=1807q6+p ... eot+1807q6 wat bij peugeot zelf 118,07 kost.
en
https://www.google.nl/search?q=1807Z0&o ... eot+1807Z0 wat bij peugeot 113,40 kost.

en tot slot de andere steun: https://www.google.nl/search?q=180627&o ... eot+180627 en deze kost bij Peugeot 49,02.

Excuses voor de verwarring.

De aluminium ophangbeugel is verder nog in orde. Het is alleen wel zaak om de rubber die erin zit op korte termijn te vervangen omdat anders het hele gewicht van bak en motor hierop gaan leunen en de zaak alsnog doorscheurt.
Het onderdeel waar het om draait heeft code 1807P0 .
Ik heb van de Peugeot garage hier uit de buurt een schema gekregen waar de onderdeelnummers op vermeld staan en een tekening van de onderdelen op staat.

De rubbers op de door mij eerdet vermelde site zouden theoretisch dus gewoon moeten passen?
Peugeot 206 1.4i 8v Gentry | 2000 | nét 100.000 op de klok (NAP) | interieur (bijna) in nieuwstaat | 2e eigenaar

speedygonzales

Berichtdoor speedygonzales » 26 apr 2017 - 17:27

Lijkt me wel als je de tekst leest die bovenaan jouw gelinkte pagina's staan.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tip: DM mij als je me iets vraagt want anders kan het best een tijdje duren voor je een antwoord krijgt. :D

Henk50
Aanwezig
Echte Naam: Henk50
Auto: Peugeot 206 TU3m
Leeftijd: 63

Berichtdoor Henk50 » 26 apr 2017 - 21:35

Ik heb ooit alleen het rubber vervangen topran 722312 (leverbaar door Bogijn), iets van 8euro. Je hebt wel een pers nodig.

Patrick2701
Echte Naam: patrick
Auto: 206 1.6 16v / 2.0 16v s16
Leeftijd: 27

Berichtdoor Patrick2701 » 26 apr 2017 - 23:55

Als die van een 206 1.6 16v past heb ik hem nog liggen voor je
Moet ik em alleen ff van het blok afhalen
Wat is er beter dan 1 peug? 2 peug's

speedygonzales

Berichtdoor speedygonzales » 27 apr 2017 - 00:47

Patrick2701 schreef:Als die van een 206 1.6 16v past heb ik hem nog liggen voor je

MOTORSTEUN VOOR PEUGEOT 206 (2A/C/H/J/S) 2.0 GTI 16_V

Getoonde Motorsteun-onderdelen zijn voor het model 206 (2A/C/H/J/S) van jouw Peugeot, niet per definitie voor de 2.0 GTI 16_V met jouw exacte bouwjaar. Klik op 'Meer info', lees de opmerkingen en vergelijk de afbeelding. Neem voor advies contact met ons op. Of zoek je andere Auto Onderdelen Peugeot?

Zoek je onderdeel...

Vanwege dit stukje tekst denk ik dat het niks uitmaakt qua model motor. Maar ik denk verder ook dat TS beter een nieuwe (zijn niet zo duur) koopt ipv uit de jouwe te slopen en in de zijne in te bouwen?

Topic author
Syntax_error
Komt hier vaker

Berichtdoor Syntax_error » 30 apr 2017 - 21:28

speedygonzales schreef:Ik heb alleen de complete motorbeugel waar de rubbers al inzitten kunnen vinden:

en

Excuses voor de late reactie maar ik loop al dagen tegen het probleem aan dat ik maar niet hier op de website kan komen. Ik krijg telkens de melding dat de verbinding niet veilig zou zijn. Ik heb al vanalles geprobeerd maar ik kom er momenteel even niet uit dus ik heb als ''last resort'' me maar tot IE gewend ipv. Chrome die ik normaliter als browser gebruik. Daar krijg ik een dergelijke waarschuwing welliswaar ook maar kan ik in ieder geval nog wel doorklikken. Gek genoeg krijg ik dan weer géén waarschuwing op de website van mijn bank of op welke andere site dan ook, alleen op deze site. Zijn er meer mensen die dit probleem sinds enkele dagen hebben?

Enfin, om verder te gaan waar we gebleven waren met de discussie:

Jazeker heeft dat me op weg geholpen, die laatste steun heb ik dankzij jou via Ebay kunnen bestellen :goodpost: . Met verzendkosten voor net iets meer dan €25,- gloednieuw. Die is nu onderweg vanuit Engeland. Voor die eerste steun denk ik dat ik die laat persen, goedkoopste oplossing. Het enige waar ik nog over twijfel is of ik die misschien niet beter meteen in Polyurethaan kan bestellen. Aangezien die motorsteun een nogal zwak puntje is van 206'jes en die steun maar een paar tientjes meer kost. Ik weet niet of er mensen zijn hier die ervaring hebben met dat spul?
Die is te bestellen via de volgende link namelijk:

http://www.ebay.nl/itm/POWERFLEX-Lower- ... SwT5tWQMFb

Ik ben er inmiddels ook achter dat er 2 uitvoeringen van dat lager in omloop zijn:

een 70mm versie en een 65mm versie. De 70mm is bedoeld voor de 1.6 16V, GTI en de HDI modellen, de 65mm voor de 1.1 en 1.4 8v modellen.

Toevallig stuitte ik op een topic van één of 2 jaar terug van een ander Clubfrance lid waarin dit ook al eens werd aangehaald, ik kan alleen 123 de link zo snel niet meer vinden.

speedygonzales schreef:
Patrick2701 schreef:Als die van een 206 1.6 16v past heb ik hem nog liggen voor je

MOTORSTEUN VOOR PEUGEOT 206 (2A/C/H/J/S) 2.0 GTI 16_V

Getoonde Motorsteun-onderdelen zijn voor het model 206 (2A/C/H/J/S) van jouw Peugeot, niet per definitie voor de 2.0 GTI 16_V met jouw exacte bouwjaar. Klik op 'Meer info', lees de opmerkingen en vergelijk de afbeelding. Neem voor advies contact met ons op. Of zoek je andere Auto Onderdelen Peugeot?

Zoek je onderdeel...

Vanwege dit stukje tekst denk ik dat het niks uitmaakt qua model motor. Maar ik denk verder ook dat TS beter een nieuwe (zijn niet zo duur) koopt ipv uit de jouwe te slopen en in de zijne in te bouwen?

Mee eens. Goed bedoeld Patrick en ik waardeer je aanbod, maar de kosten van een nieuw lager zijn zo bar laag dat het zich niet loont, maar thnx anyway ;) .

Henk50 schreef:Ik heb ooit alleen het rubber vervangen topran 722312 (leverbaar door Bogijn), iets van 8euro. Je hebt wel een pers nodig.

Geen probleem, ik ken wel iemand die dat kan fixen voor me. Aleen nog even overdenken of ik hem dus via Bogijn bestel of dat ik hem toch maar meteen voor een Polyurethaan exemplaar vervang.

Verder, ik heb van de Peugeot dealer in Roermond een schema gekregen waarop de complete ophanging van de motor in onderdelen afgebeeld is. Op de 2e pagina staan bovendien alle onderdelen met typenr. vermeld, dus iedereen die een auto met een TU3JP blok heeft kan hiervan gebruik maken en zodoende zijn of haar onderdelen online opzoeken indien nodig. Ik wil dit schema niet enkel en alleen voor mezelf houden en het hier graag delen. Ik weet niet of ClubFrance iets van een database heeft waarin dit geupload kan worden zodat het te allen tijde geraadpleegd kan worden? Ik heb er al een hoge kwaliteit PDF file van gemaakt. Zo niet wil ik het ook wel hier uploaden maar ik zie zo 123 niet zo snel hoe ik dat bestand hier geplaatst krijg? Mogelijk dat het schema zelfs als basis kan dienen voor andere blokken maar dat weten jullie beter beoordelen als ik lijkt me.

speedygonzales

Berichtdoor speedygonzales » 30 apr 2017 - 22:45

Syntax_error schreef:Excuses voor de late reactie maar ik loop al dagen tegen het probleem aan dat ik maar niet hier op de website kan komen. Ik krijg telkens de melding dat de verbinding niet veilig zou zijn. Ik heb al vanalles geprobeerd maar ik kom er momenteel even niet uit dus ik heb als ''last resort'' me maar tot IE gewend ipv. Chrome die ik normaliter als browser gebruik. Daar krijg ik een dergelijke waarschuwing welliswaar ook maar kan ik in ieder geval nog wel doorklikken. Gek genoeg krijg ik dan weer géén waarschuwing op de website van mijn bank of op welke andere site dan ook, alleen op deze site. Zijn er meer mensen die dit probleem sinds enkele dagen hebben?

Er is een probleem met de veiligheidscertificaat van ClubFrance. Dat is verlopen en er is met man en macht achter de schermen hard aan het werk dit op te lossen. Chrome, ook mijn browser, geeft mij die error ook. Via tapatalk van iPad en iPhone kon ik nog wel inloggen en reageren. En nu dankzij je tip zit ik hier via Edge (de allernieuwste explorer) wat zich duidelijk niet druk maakt om die error.

Ik hoor net van 1 van de ICT-teamleden dat dit probleem vanavond of morgen nog mogelijk opgelost is. Duim je met mij mee?

Jazeker heeft dat me op weg geholpen, die laatste steun heb ik dankzij jou via Ebay kunnen bestellen :goodpost: . Met verzendkosten voor net iets meer dan €25,- gloednieuw. Die is nu onderweg vanuit Engeland. Voor die eerste steun denk ik dat ik die laat persen, goedkoopste oplossing. Het enige waar ik nog over twijfel is of ik die misschien niet beter meteen in Polyurethaan kan bestellen. Aangezien die motorsteun een nogal zwak puntje is van 206'jes en die steun maar een paar tientjes meer kost. Ik weet niet of er mensen zijn hier die ervaring hebben met dat spul?

Ik ben er inmiddels ook achter dat er 2 uitvoeringen van dat lager in omloop zijn:

een 70mm versie en een 65mm versie. De 70mm is bedoeld voor de 1.6 16V, GTI en de HDI modellen, de 65mm voor de 1.1 en 1.4 8v modellen.

Toevallig stuitte ik op een topic van één of 2 jaar terug van een ander Clubfrance lid waarin dit ook al eens werd aangehaald, ik kan alleen 123 de link zo snel niet meer vinden.

Mooi mooi, thnxs voor de uitgebreide uitleg. :thumbsup:

Verder, ik heb van de Peugeot dealer in Roermond een schema gekregen waarop de complete ophanging van de motor in onderdelen afgebeeld is. Op de 2e pagina staan bovendien alle onderdelen met typenr. vermeld, dus iedereen die een auto met een TU3JP blok heeft kan hiervan gebruik maken en zodoende zijn of haar onderdelen online opzoeken indien nodig. Ik wil dit schema niet enkel en alleen voor mezelf houden en het hier graag delen. Ik weet niet of ClubFrance iets van een database heeft waarin dit geupload kan worden zodat het te allen tijde geraadpleegd kan worden? Ik heb er al een hoge kwaliteit PDF file van gemaakt. Zo niet wil ik het ook wel hier uploaden maar ik zie zo 123 niet zo snel hoe ik dat bestand hier geplaatst krijg? Mogelijk dat het schema zelfs als basis kan dienen voor andere blokken maar dat weten jullie beter beoordelen als ik lijkt me.

CF heeft wel vaker geadverteerd in het verleden dat ze meer howto's en schemas en dergelijke willen hebben. Weet vrij zeker dat ze jouw aanbreng wel willen hebben.

Topic author
Syntax_error
Komt hier vaker

Berichtdoor Syntax_error » 30 apr 2017 - 23:01

speedygonzales schreef:
Syntax_error schreef:Excuses voor de late reactie maar ik loop al dagen tegen het probleem aan dat ik maar niet hier op de website kan komen. Ik krijg telkens de melding dat de verbinding niet veilig zou zijn. Ik heb al vanalles geprobeerd maar ik kom er momenteel even niet uit dus ik heb als ''last resort'' me maar tot IE gewend ipv. Chrome die ik normaliter als browser gebruik. Daar krijg ik een dergelijke waarschuwing welliswaar ook maar kan ik in ieder geval nog wel doorklikken. Gek genoeg krijg ik dan weer géén waarschuwing op de website van mijn bank of op welke andere site dan ook, alleen op deze site. Zijn er meer mensen die dit probleem sinds enkele dagen hebben?

Er is een probleem met de veiligheidscertificaat van ClubFrance. Dat is verlopen en er is met man en macht achter de schermen hard aan het werk dit op te lossen. Chrome, ook mijn browser, geeft mij die error ook. Via tapatalk van iPad en iPhone kon ik nog wel inloggen en reageren. En nu dankzij je tip zit ik hier via Edge (de allernieuwste explorer) wat zich duidelijk niet druk maakt om die error.

Ik hoor net van 1 van de ICT-teamleden dat dit probleem vanavond of morgen nog mogelijk opgelost is. Duim je met mij mee?

Mooi mooi, thnxs voor de uitgebreide uitleg. :thumbsup:

CF heeft wel vaker geadverteerd in het verleden dat ze meer howto's en schemas en dergelijke willen hebben. Weet vrij zeker dat ze jouw aanbreng wel willen hebben.

Ah ok, dat verklaart. Ik vreesde al even voor een virus oid. wat maar niet ontdekt werd door mijn virusscanner maar da's gelukkig loos alarm dus. Ik duim met je mee.

Dat 65mm lager is trouwens ook geschikt voor de 1.6 8v die was ik nog vergeten erbij te vermelden.

Geen probleem, ik deel het document met liefde. Zal contact opnemen met de mod's.
Ze waren bij de Peugeot garage hier erg behulpzaam, wellicht kan ik ze zover krijgen om meerdere schema's ter beschikking te stellen. Dan zou er een complete database aangelegd kunnen worden waar veel méér mensen hier wat aan hebben. Zo gauw ik een momentje tijd heb ga ik daar eens voor lobbyen.

Terug naar “Mechanisch”