Kermit de ESQL Twingo

Voor al je I.C.E projecten!

Moderator: ClubFrance Crew

Topic author
Stooftaker
Kan niet zonder
Echte Naam: Jeroen Stoof
Auto: Citroën XM

Kermit de ESQL Twingo

Berichtdoor Stooftaker » 02 sep 2017 - 20:53

Zoals al verklapt in mijn Absinth / Groene Fee topic, is er een tweede teamlid bij Team Absinth gekomen!

Ik heb na enige tijd mijn buurman zo gek gekregen om zijn (tweede) autootje om te mogen bouwen tot ESQL auto.

ESQL staat voor EMMA Sound Quality Loud en is een wedstrijd waarbij de muziek hard en zuiver moet gaan op 5 tot 15 meter achter/ buiten de auto.

benodigdheden, een Twingo (van de buurman dus) een stapeltje versterkers die toch nog in de schuur lagen en een bult speakers en subjes ( die dus ook nog op de plank lagen) een kluwen kabels een paar platen MDF die (zoals jullie al kunnen raden) ook nog in de schuur lagen wat uitgerangeerde accu's en een gordijn of 3.

Na een uurtje meten met een stuk karton was het plan gauw gemaakt en kon er over worden gegaan op het echte materiaal, MDF dus.

Buurvrouw schrok na eerste pasronde van de dubbele MDF plaat toch wel een klein beetje....

Echter vrolijk doorgegaan en na het behandelen van de plaat was de tijd daar om in te bouwen. Met hulp van de buurman aka bierman waren we 4 uurtjes later ongeveer klaar met alle speakers en moesten er alleen nog 22 kanalen versterkers in komen :lol2:
Een dagje later was dit ook voor elkaar en kon er na nog 1 middagje kabels vastmaken test gedraaid worden voor de eerste wedstrijd in Ham Belgie.

Eerste plaats was natuurlijk niet te voorkomen dus is een dag later alles wat versterker heette eruit gegaan voor wat beter materiaal.

Dit werd een upgrade van ca 750 naar 4000 Watt RMS aan DLS versterkers.

Afbeelding

Voor wat verdere leuke plaatjes bij deze praatjes kun je kijken op instagram Team_Absinth en natuurlijk ook op Facebook

https://www.facebook.com/Team_Absinth-1750951301611674/

Saxogijs
Official Member
Official Member
Echte Naam: Gijsbert van Vulpen
Auto: Saxo, Saxo en 206
Leeftijd: 33

Re: Kermit de ESQL Twingo

Berichtdoor Saxogijs » 03 sep 2017 - 20:23

klonk in Ham al goed maar nu zal het helemaal wel gaan :P

Topic author
Stooftaker
Kan niet zonder

Berichtdoor Stooftaker » 04 sep 2017 - 11:33

Vooral het laag komt er nu beter uit.
En voor de score op ESPL is de X12 ook veel meer geschikt, ik verwacht nu eerder rond de 140 uit te gaan komen (ipv 134.3)

Topic author
Stooftaker
Kan niet zonder

Berichtdoor Stooftaker » 12 sep 2017 - 21:04

versterkers allemaal op zijn plaats en nog een extra 8-)
Afbeelding
Afbeelding

extra versterkertje is een B40 Genesis voor de speakers voor in Kermit.

Terug naar “I.C.E Projecten”