Lex-Renault Megane II RS

Deel hier je ervaringen/projecten van jou Voiture.
Alles mag, zolang t frans is! Bijv. Renault, Citroen, Simca, Talbot, Peugeot of wat je ook kan bedenken!

Moderator: ClubFrance Crew

Forumregels
Deze richtlijnen zijn er om de topics in Mijn Voiture helder te houden.

Graag willen we jullie dan ook vragen om met het volgende rekening te houden:

- Open topics aan de hand van <nickname> - <Type Auto> - <evt. deel> - <Laatste Update>
bijv. Klaasje - Citroen AX - Deel 2 - Nieuwe Velgen

- Topics met meer dan 50 pagina's zullen worden gesloten, een nieuw deel mag dan geopend worden.
- Eén auto per topic, dit houd het geheel wel zo duidelijk. Heb je meerdere autos, dan mag je meerdere topics openen

Topic author
RSLex
Official Member
Official Member
Echte Naam: Lex
Auto: Renault Megane RS
Leeftijd: 42

Re: Lex-Renault Megane II RS

Berichtdoor RSLex » 25 mar 2018 - 15:17

Afbeelding

Opnieuw chippen is gelukt,doel was om een goede,rijdbare,veilige map er op te krijgen die met circuitgebruik dus ook geen problemen zou geven.
Resultaat zo ff uit mijn koppie..dynosheet geeft problemen met openen.

294pk/395nm

Puur zo er op gezet om het veilig te houden,1ste mapping die er op kwam was namelijk al 302pk/415nm :mrgreen:
Zaten best wat ónveilige'dingen aan die map,voor straat gebruik best te gebruiken maar voor circuit waar je hem constant op zijn donder geeft was het toch niet echt aan te raden.
Grootste drempel bleek toch de katalysator te zijn,met sportkat er onder is de 300pk wel makkelijk haalbaar.
Gaat dat nog gebeuren?Geen idee.
Maar toch ongeveer 25pk winst met de vorige mapping waarop ik reed met deze turbo.
Dus ja best redelijk tevreden zo,of het nu 294..296..of 298 zou zijn geworden dat verschil merk je echt haast niet met dit vermogen.
:winktongue:
Maar het lukste vind ik nog eigenlijk de'crackle'map of'pops and bangs mapping'zoals de engelsen het noemen.
Bij een beetje doortrekken en dan gas loslaten blijft hij knallen en knetteren :hearteyes:
Maar echt gewoon tegen het aso aan,extra opletten op smerissen want met die uitlaat open is het zo echt vragen om problemen.
Megane RS II

Topic author
RSLex
Official Member
Official Member

Berichtdoor RSLex » 19 jun 2018 - 15:33

Rijd intussen zo alweer een tijdje rond zonder al te veel problemen.Bij 1900 omw/min zit er effe een voelbaar dipje in zeg maar,is wel mee te leven en had in het begin problemen met de benzinemeter die totaal van slag was gegaan.
Afbeelding
Ook intussen weer een paar rondjes zandvoort gedaan,wel een trilling in het stuur bij vol remmen aan over gehouden :mrgreen:
Is waarschijnlijk speling op een wiellager(hoop ik)want daarvoor hoorde ik ook al wat vage geluiden rechtsvoor.
Dacht ook nog aan kromme/gescheurde schijven,maar nee dat ziet er allemaal nog netjes uit.

Voorlopig een andere auto maar uit mijn kop gezet ook,maar zeg nooit nooit.
Bepaalde youngtimers vind ik wel heel erg interessant nog(o.a saab 9-5)maar ben wel gewend aan dit vermogen denk dat ik het wel ga missen.
Dus mijzelf (ok de auto dan)getrakteerd op een race splitter;moet uit engeland komen en dan is het nog de vraag wanneer hij er onder komt hoor.
Na lang twijfelen ga ik toch nog de spiegelkapjes laten dippen en zijn ook nog wel wat kleine dingen die ik aan wil pakken.
Andere velgen of zo ben ik ook nog over aan het twijfelen,mischien dit setje 17 inch weer weg doen en terug naar de 18 inch en daar gewone het hele jaar door met semi's mee rijden.
Ook vanaf half augustus eindelijk meer tijd voor de rs en andere dingen sinds ik mijn k*t baan opgezegd heb en eindelijk normale werktijden ga krijgen.
Laatste jaren gewoon echt te weinig tijd over gehad voor auto's en andere dingen vanwege te weinig energie/tijd /werkroosters maar dat gaat nu eindelijk veranderen.
Megane RS II

Francis
Official Member
Official Member
Echte Naam: Francis
Auto: Citroën C2 1.6 16v VT(R)S
Leeftijd: 33

Berichtdoor Francis » 21 jun 2018 - 21:24

Goed te lezen dat alles goed gaat met de rs en ook top dat je een betere baan hebt!

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
:france: Driver of the Black Bitch and Goldie :france:

Topic author
RSLex
Official Member
Official Member

Berichtdoor RSLex » 23 jun 2018 - 14:39

:? En weer geen geluk met het hok..
Nu is mijn differentieel waarschijnlijk naar de klote;dus moet voor de 2x in een paar maanden weer de bak eraf en helemaal open.
Andere bak komt er waarschijnlijk op en dan alles maar weer in elkaar zetten,maar zo'n bak is niet iets wat je voor 200 euro ergens vind dus ja word weer een maand alleen pindakaas eten ben ik bang :D
Het vage is dat de geluiden al begonnen voor ik zandvoort op ging recentelijk dus het ging niet OP zandvoort kapot,de garage zegt dat het te maken kan hebben met de bult extra vermogen die er nu in zit.Ja..kan...maar hoeft ook weer niet..hok is ook 12 jaar oud natuurlijk.
Ben het wel weer zat zo;zo veel geld al in dat ding gestopt mede ook doordat onderdelen schreeuwend duur zijn.
DEZE rs is geen circuitauto, met dit vermogen gaat er meestal na een middagje circuit wel weer wat kapot .
En nu..proberen van het circuit weg te blijven voorlopig al vind ik dat wel moeilijk.
Hok laten repareren en toch maar weer naar een andere auto kijken;iets wat lichter is en waarvan onderdelen makkelijk en goedkoop te krijgen zijn.
Word waarschijnlijk wel een echt circuithok;heb al gereageerd op een advertentie op marktplaats maar daar nog geen antwoord op(ook al word het vast niks)
Megane RS II

Roald
Kan niet zonder
Echte Naam: Roald
Auto: Renault 19 16v 2.0T
Leeftijd: 41

Berichtdoor Roald » 24 jun 2018 - 08:32

Circuit is gewoon echt een beul voor een auto dus ja er zal altijd wel wat stuk staan, dat je diff naar de haaien is gegaan is erg balen uiteraard.
Leeftijd zegt niet veel , ding van mij is 25+ inmiddels en de bak (JC5 van een diesel) met een herkomst waar ik geen idee van heb en hoeveel KM's die al gemaakt heeft houd het al 16.000 km vol zonder problemen en ik trap hem echt wel regelmatig op zijn staart :D
Anything worth doing is worth doing right

Topic author
RSLex
Official Member
Official Member

Berichtdoor RSLex » 24 jun 2018 - 14:38

Ja gewoon weer pech dat het nu gebeurt..ding garage net uit bij wijze van en nu er weer in..
Is alleen jammer dat precies alle dure onderdelen kapot gaan :!:
Hok word weer gemaakt,en dan denk ik de semi's meteen in de verkoop doen en de 18 inch er weer onder zetten.
Advertentie online zetten voor de rs en dan maar kijken wat er op af komt,zullen wel weer van die jochies op af komen die er 3000 euro voor bieden of zo..dan gaat hij dus niet weg.
Probleem is ook eigenlijk dat ik nu maar 1 auto op het oog heb en als die er niet meer is dan heb ik nog niet iets gevonden als 2de keus.
Nouja kom vast wel weer iets tegen.
Megane RS II

Lennart
Official Member
Official Member
Echte Naam: Lennart
Auto: Saxo 16V + Fiesta ST150
Leeftijd: 27

Berichtdoor Lennart » 27 jun 2018 - 11:34

ik herken de baalmoment maar al te goed.
Niet dat er bij mij elke x wat kapot ging, maar vooarl het frustrerende dat het niet eens gaat zoals je wilt.

Op zon punt de wijze beslissing maken en misschien toch wat anders kopen is zo slecht nog niet.
Er is genoeg op de markt waar je veel vermogen uit kan halen, en wat wel heel blijft :mrgreen:

Megane Rs uit 2010 oid niks voor jou?
Citroen saxo 16V High compression ITB'd - Tracktool
Ford Fiesta ST150 - Daily

Topic author
RSLex
Official Member
Official Member

Berichtdoor RSLex » 28 jun 2018 - 15:25

Het gaat niet perse om meer vermogen bij mij;gewicht is alles..
Vorige x op zandvoort ook met een paar gasten gepraat met een 3rs met 300+pk's en als je dan de rondetijden hoort scheelt echt niet zo heel veel met mij.Ik ben geen goede coureur maar weet wel dat je daar het verschil kan maken in rondetijden,ja tenzij je 500pk heeft of zo dat maakt wel veel goed :winktongue:
Gewicht,je eigen auto goed kennen en baankennis kan je echt heel veel zoek rijden op het circuit.
Straks als jouw saxo klaar is en je gaat zandvoort op dan weet ik 100%zeker dat je achter de 3rs-en aan kan haken :thumbsup:
En naar zoiets wil ik ook weer terug,luxe geef ik niks om..dus licht autootje..strippen..minstens schroefset eronder en wat onder spul en gaan!
Meeste kans maakt op dit moment een;
- clio II rs,zijn wel wat nette te koop maar dat is dan weer zonde om ze op te raggen op het circuit.
- twingo rs,kan tenslotte ook een turbo blok in ;) maarja die zijn weer wat duurder en heb liever nog wat geld in de knip zeg maar
- saxo vts,is wel heel erg basic natuurlijk maar kan wel.staat nog 1 interessante op mp ook met kooi en alles erin maar die doet wel aan inruil maar tegen handelsprijzen.tja dan weet ik zeker dat ik er maar 4000 euro voor krijg of zo dus dat doen we ook niet

Nee megane 3rs word het zeker niet;had er wel voor gespaard maar toen kwamen de reperaties aan dit hok dus 3rs is gewoon financieel niet meer haalbaar.
Versnellingsbak is nu gevonden voor dit ding geloof ik dus word dan toch binnenkort dat de hele zooi weer in elkaar gezet word hoop ik zo.
Wil gewoon weer terug naar een ouder type auto;waar de bumper met 4 boutjes vast zit..raamslingers..onderdelen voor 25 euro en geen turbo :mrgreen:
Maar mischien houd ik hem wel,ik weet een prijs waarvoor hij ongeveer wel wel mag en word dat bedrag niet gehaald dan houd ik hem zelf en mischien komt er in de toekomst dan wel echt een circuithok bij.
Megane RS II

Topic author
RSLex
Official Member
Official Member

Berichtdoor RSLex » 26 aug 2018 - 19:43

Andere bak zit er al weer 1500km zonder problemen onder.
Verder weinig nieuws te melden hier eigenlijk,enige wat verandert is is dat ik mijn spiegelkapjes heb laten dippen.
Afbeelding.
Enige wat ik nog wil doen is 2 nieuwe semi slicks bestellen want ben bang dat er net te weinig profiel op zit om dit seizoen af te maken zeg maar.
Wacht nog steeds op mijn race splitter uit de uk,had hem er eigenlijk nu al wel onder willen hebben :mrgreen:

Andere auto (erbij?)spookt ook nog steeds door mijn kop.
Ben nog wel gek genoeg op dit hok dat hij zeker niet voor een habbekrats weg gaat;dus ja zie wel weer hoe het verder loopt.
Megane RS II

Topic author
RSLex
Official Member
Official Member

Berichtdoor RSLex » 10 sep 2018 - 14:05

Afbeelding
Nieuwe semi's intussen binnen,alleen effe kijken wanneer ze er op komen.
Federal 595 rs pro,moet nog weer iets beter(of gewoon nieuwer type)zijn dan de 595 rsr.Zijn tenminste een stuk zachter dan de kumho's die ik er nu nog op heb want die zijn gewoon hard.

Eind oktober nog een nieuwe apk zien te regelen;is altijd toch weer een'met de billen knijpen'moment bij mij.
Remvloeistof wissel moet ook weer eens gebeuren lijkt mij,en nog nakijken wanneer het laatst olie ververst is.
Rijd niet zo heel veel km's per jaar maar wil toch altijd 1x per jaar wel nieuwe olie,maar er is de laatste tijd al zo vaak wat vervangen dat ik echt niet meer weet wanneer het nu voor het laatst gebeurt is.
Mischien eens een algehele check up laten doen doornemen wat er mischien aan vervangen toe is,schokdempers houden het al een paar jaar vol met maximale verlaging( op de standaard schokbrekers dan)
Megane RS II

Terug naar “Mijn Voiture”