Hakan's Peugeot 206 2.0 GTI

Deel hier je ervaringen/projecten van jou Voiture.
Alles mag, zolang t frans is! Bijv. Renault, Citroen, Simca, Talbot, Peugeot of wat je ook kan bedenken!

Moderator: ClubFrance Crew

Forumregels
Deze richtlijnen zijn er om de topics in Mijn Voiture helder te houden.

Graag willen we jullie dan ook vragen om met het volgende rekening te houden:

- Open topics aan de hand van <nickname> - <Type Auto> - <evt. deel> - <Laatste Update>
bijv. Klaasje - Citroen AX - Deel 2 - Nieuwe Velgen

- Topics met meer dan 50 pagina's zullen worden gesloten, een nieuw deel mag dan geopend worden.
- Eén auto per topic, dit houd het geheel wel zo duidelijk. Heb je meerdere autos, dan mag je meerdere topics openen
Gebruikersavatar

Topic author
Hakanpower
Official Member
Official Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 19 jul 2017 - 21:46
Echte Naam: Hakan
Auto: Peugeot 206 GTI
Leeftijd: 26

Hakan's Peugeot 206 2.0 GTI

Berichtdoor Hakanpower » 19 jul 2017 - 22:28

Sinds kort eigenaar van een Frans Stokbroodje :D

Ik ben Hakan 25 jaar oud uit Rotterdam. Liefhebber van wagens alle wagens en dan vooral 80's 90's en begin 00's. Heb al een aantal pareltjes mogen bezitten. Paar die er echt uitsprongen: E36 328i handbak cabrio, Leon 1M stage 2 240pk JD. Ibiza cupra stage 2+ 260pk 385nm. En dan nu een Frans stokbroodje een peugeot 206 GTI :D.

Ben zelf geen fan van franse auto's maar moet zeggen dat ik dit echt een dikke peugeot vind. Nog geen 2e van gezien. De body, interieur, velgen. Gewoon het complete plaatje dat het hem doet. Enkel vermogen vind ik vies tegen vallen met 138pk. Maar als je gewend ben Boosted te rijden in een wagen waarmee je bijv een E92 M3 te kijk zet op de snelweg en niet onder doet voor een C63 naar de 220 toe dan is dit wel andere koek. Misschien dat daar in de toekomst nog wat aan gedaan word. Een Swap of iets in die richting. Moet me er nog over inlezen.

Ibiza 6k2 Cupra 1.8 20vt stage 2+ 260pk 385nm

Afbeelding

Afbeelding

E36 328i cabrio

Afbeelding

Afbeelding

Deze wagens heb ik compleet opnieuw opgebouwd. Elk rubbertje tot zowat elke pakking, sensor, ophanging en alles op en rond de motor. 328i was geswapped was een 325i. Echt teveel om op te noemen en niet peugeot gerelateerd. Maar een een beeld te geven van wie ik ben en wat ik graag doe.

Dit is dan ook voor het eerst dat ik een wagen koop die kwa uiterlijk en gedeeltelijk van de binnenkant al af is. Enkel wil ik wat meer power. In de AD stond Manikaal onderhouden. Dat vind ik persoonlijk van niet. Zijn best veel kleine dingetjes die gedaan moeten worden. Zijn meer dingen haastig gedaan waardoor bepaalde dingen ook maar half vast zitten of compleet los.

Heb de 206 GTI uitgelezen waar dit naar voren kwam:

Auto uitgelezen:
Misfires cilinder 1
Nog wat cilinder 1 kan ik effe niet op komen
Lambdasonde die kapot is
Verder lekte de Kleppendeksel ook echt behoorlijk

Dus op de TO DO list staat:

Wat ik dan nog moet doen:

- Ruitenwissers voor monteren
- Grill voorbumper monteren
- Voorbumper goed monteren.. geen tyrips dus..
- Zijscherm goed monteren
- Deurpanelen goed bevestigen
- Handvaten goed bevestigen
- Hemel zwart maken
- Zonnenschermen en handvaten zwart maken
- Ontbrekende interieurdelen aanschaffen en bevestigen
- Zonnenschermen bevestigen
- Armsteun origineel (als het past)
- Versnellingspook goed vastmaken
- Audio volledig aansluiten
- US Lights
- Kleppendekselpakking vervangen
- Bobine vervangen
- Beurtje doen, olie filters bougies
- Kachelradiateur
- Ontbrekende rubbers plaatsen
- versterker plaatsen
- Woofer plaatsen
- 25mm spacers vervangen voor 10mm voor
- Schroefset omhoog voor

Hier dan mijn 206 GTI, vast een Bekende wagen voor sommigen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar

Jrnn
Official Member
Official Member
Berichten: 2447
Lid geworden op: 02 dec 2014 - 00:50
Echte Naam: Jeroen
Auto: Citroën Saxo 1.6 8v vts
Locatie: Uden
Leeftijd: 27

Re: Hakan's Peugeot 206 2.0 GTI

Berichtdoor Jrnn » 19 jul 2017 - 22:34

Gave geschiedenis, en een hele dikke gti heb je nu! Wie weet tot op een van de p-meets en welkom op de FAD!

Verstuurd vanaf mijn F8131 met Tapatalk
Citroën Saxo 1.6 8v VTS

Mijn Sax: http://www.clubfrance.nl/viewtopic.php?f=16&t=2067

Gebruikersavatar

Topic author
Hakanpower
Official Member
Official Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 19 jul 2017 - 21:46
Echte Naam: Hakan
Auto: Peugeot 206 GTI
Leeftijd: 26

Re: Hakan's Peugeot 206 2.0 GTI

Berichtdoor Hakanpower » 19 jul 2017 - 22:41

Binnen een week kwam ik achter een aantal verborgen gebreken.

O.A. naast de lekkende kleppendeksel pakking en de ontbrekende en losse interieurdelen.

- Bobine die ermee op hield
- ontbrekend rubber achter de kofferklep (wat een grote lekage met zich mee bracht)

fototje van het vergeten rubber..

Afbeelding

Afbeelding

Toen ik het beurtje ging doen merkt ik ook de de:

- Bougies op waren
- oude olie en/of slechte qualiteit olie
- lekkende kachelradiateur
- Geen koelvloeistof maar water...

En zo kan de lijst nog wel even doorgaan. Heb de wagen nu 2 weken maar zo goed als alles al getackeld. Veel hoofdpijn en kwam steeds weer achter wat anders. Gewoon een hele boel laksheid en eigenlijk verwaarloosd kwa technische staat.

Nieuwe kachelradiateur:

Afbeelding

De Hemel, zonnenkleppen en handvaten zijn klaar en past weer bij de rest van het interieur. Ziet er direct stuk dikker uit.

Afbeelding

begonnen aan het project kachelradiateur... klote werk maar moest gedaan worden.

Afbeelding

Leek alsof die al een x gedaan was. Want hij zag er niet oud uit. En hij lekte ondat er geen pakkingen tussen zaten. Was dus lekker aan gebeud. Nu toch gewoon een nieuwe erin, nieuwe pakkingen. Geen gezeik meer haha

Systeem is gespoeld en zit nu dus weer verse koelvloeistof in. Kachelradiateur is vernieuwd met alle pakkingen die erbij horen. Ontlucht en ready to go!

Daarna led stadlichtjes erhit gehaald en vervangen voor oranje lampjes. Us light en staat netjes vind ik!

Afbeelding

Toen begonnen aan de voorbumper. Losgehaald 2 componentenlijm en begonnen met lijmen van de grill. Die miste nog en ziet er gelijk een stuk strakker uit.

Afbeelding

Afbeelding

En finished. Gewoon basic foto maar het zit er weer op. Nu enkel nog die 10mm spacers voor erop en is die echt strak.

Afbeelding

Hier nog wat random foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar

Topic author
Hakanpower
Official Member
Official Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 19 jul 2017 - 21:46
Echte Naam: Hakan
Auto: Peugeot 206 GTI
Leeftijd: 26

Re: Hakan's Peugeot 206 2.0 GTI

Berichtdoor Hakanpower » 19 jul 2017 - 22:51

Wat ik ondertussen al gedaan heb in de 2 weken dat de GTI in mijn bezit is:

- Ruitenwissers voor gemonteerd
- Grill voorbumper gemonteerd
- Deurpanelen goed bevestigd
- Handvaten goed bevestigend
- Hemel zwart maken
- Zonnenschermen en handvaten zwart maken
- Ontbrekende interieurdelen aanschaffen en bevestigen
- Zonnenschermen bevestigen
- Versnellingspook goed vastmaken
- Audio volledig aansluiten
- US Lights
- Kleppendekselpakking vervangen
- Bobine vervangen
- Beurtje gedaan
- 5w40 Full Synteet olie
- Oliefilter
- Benzinefilter
- 4x NGK bougies
- Kleppendeksel pakking in
- Kleppendeksel pakking out
- bobinerail vernieuwd
- Kachelradiateur
- Koelvloeistofsysteem gespoeld
- Verse koelvloeistof
- Ontbrekende rubbers geplaatst
- versterker aangesloten
- Woofer aangesloten
- 25mm spacers voor verwijderd (10mm moet ik nog plaatsen)
- Schroefset omhooggegooid voor

Misschien nog wat vergeten maar in grote lijnen is dit wat ik er al aan gedaan heb nu.

Afbeelding

Heb alles nu even in 3 post gezet zodat het misschien wat overzichtelijker is. Inplaats van 1 mega lange grote post :P
Laatst gewijzigd door Hakanpower op 20 jul 2017 - 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar

Lennart
Official Member
Official Member
Berichten: 3364
Lid geworden op: 06 aug 2013 - 17:18
Echte Naam: Lennart
Auto: Saxo 16V + Fiesta ST150
Locatie: Meteren
Leeftijd: 26

Re: Hakan's Peugeot 206 2.0 GTI

Berichtdoor Lennart » 19 jul 2017 - 23:15

Welkom!
Dit is zeker een bekende 206, veel plezier ermee en wie weet tot bij de FAD
Citroen saxo 16V High compression ITB'd - Tracktool
Ford Fiesta ST150 - Daily

Gebruikersavatar

Suske
Official Member
Official Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 25 jul 2016 - 15:28
Echte Naam: Bjorn
Auto: C4 coupe
Locatie: Etten-Leur
Leeftijd: 34

Re: Hakan's Peugeot 206 2.0 GTI

Berichtdoor Suske » 20 jul 2017 - 07:14

Gave bak man!! Om jaloers op te worden.. in gezonde vorm uiteraard!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar

Roald
Kan niet zonder
Berichten: 358
Lid geworden op: 26 jul 2012 - 18:27
Echte Naam: Roald
Auto: Renault 19 16v 2.0T
Leeftijd: 41

Re: Hakan's Peugeot 206 2.0 GTI

Berichtdoor Roald » 20 jul 2017 - 07:22

Welkom, gave 206 GTI :thumbsup:
Anything worth doing is worth doing right

Gebruikersavatar

Francis
Official Member
Official Member
Berichten: 3769
Lid geworden op: 18 feb 2013 - 21:21
Echte Naam: Francis
Auto: Citroën C2 1.6 16v VT(R)S
Locatie: Capelle aan den IJssel
Leeftijd: 33

Re: Hakan's Peugeot 206 2.0 GTI

Berichtdoor Francis » 20 jul 2017 - 12:58

Welkom! Mooie 206
:france: Driver of the Black Bitch and Goldie :france:

Gebruikersavatar

RSLex
Official Member
Official Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 29 jun 2015 - 15:26
Echte Naam: Lex
Auto: Renault Megane RS
Locatie: Zwaag
Leeftijd: 41

Re: Hakan's Peugeot 206 2.0 GTI

Berichtdoor RSLex » 20 jul 2017 - 13:17

Is van Arnaud geweest toch?
Jammer dat je er nog zo veel aan moest vervangen,dacht dat hij altijd wel zuinig op zijn 206 was.

Zal idd een totaal andere ervaring zijn als met een turbo seat en dan naar een 206,ben zelf ook van 206 gti naar iets met een turbo gegaan en zou echt nooit meer terug willen naar zoiets.
Jouw 206 is wel een prachtig ding natuurlijk daar niet van :thumbsup:
Megane RS II

Gebruikersavatar

Topic author
Hakanpower
Official Member
Official Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 19 jul 2017 - 21:46
Echte Naam: Hakan
Auto: Peugeot 206 GTI
Leeftijd: 26

Re: Hakan's Peugeot 206 2.0 GTI

Berichtdoor Hakanpower » 20 jul 2017 - 14:24

RSLex schreef:Is van Arnaud geweest toch?
Jammer dat je er nog zo veel aan moest vervangen,dacht dat hij altijd wel zuinig op zijn 206 was.

Zal idd een totaal andere ervaring zijn als met een turbo seat en dan naar een 206,ben zelf ook van 206 gti naar iets met een turbo gegaan en zou echt nooit meer terug willen naar zoiets.
Jouw 206 is wel een prachtig ding natuurlijk daar niet van :thumbsup:


Klopt wagen was echt mooi van buiten, alleen lekkende kleppendeksel dacht ik toen ik hem aanschafte dat vertelde hij me ook. Hij zou "manikaal" onderhouden zijn verder. Alleen geen enkel factuur of apk gegevens van de laatste 5 jaar..

2 dagen later kwam ik erachter dat die een waterlekkage had. Onder de achterbank was het een tropicana, kofferbak was ook volgelopen. Dat was tegenvaller nr1.

Toen dag erna zeiknatte voormat bestuurderskant, lekkende kachelradiateur. Met vervangen kachelradiateur kwam ik er dus achter dat er gewoon water in zat ipv koelvloeistof..

En toen beurtje gedaan. Bougies zaten erg losjes. Olie was van slechte qualiteit. Op snelweg draaide olietemp constant 105/110 graden. Nu na beurtje draait die zelfs op de snelweg max 90 graden. En veel kleine dingen, pakkingen van de kleppendeksels, bobinerail en vooral in het interieur zat alles los, ontbrak en merkte gewoon na de eerste week van aanschaf. Dat er heel laks mee omgegaan is. Nalatigheid en ondanks dat hij er heel veel geld in heeft gestoken is dat wel jammer. De technische staat kwam niet overheen met het uiterlijk.

Desondanks ben ik er wel blij mee want blijft een dikke wagen en ik heb zo goed als alles al kunnen tackelen. Was alleen de eerste anderhalve week gefrustreerd dat alles zo boven water kwam.

Verder niet om arnaud te bashen ofzo want de wagen heeft ook het laatste jaar vaker stil gestaan dan dat hij reed. En vertelde me ook eerlijk dat het hem ook aan motivatie ontbrak en wat nieuws wou. En hij heeft er echt veel geld in gestopt.


Terug naar “Mijn Voiture”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten